torsdag 3. mai 2012

Stæsj

I shop therefore I am var en av kunsteren Barbara Krugers konsept-diskusjoner rundt forbruk og kvinnelighet. Jeg synes defintivt det er verdt å ta diskusjonen om hva man shopper, hva man titter på og hva man velger som rekvisitter i livet sitt. Enten man nå er lidenskapelig opptatt av en hobby eller velger å iscenesette seg selv som happymuffins, karrierefjes eller fotballfrue. Men at man tar diskusjonen, betyr ikke at man må avvise hedonisme. 

Det fine med hobbyer er at man kan lære mye nytt, lese seg opp på helt nye emner, finne nye hobbykamerater, lese nye blogger og bøker. Jeg skal ikke lyve. Noe av det jeg liker alle best er å lete opp lekre ting og fiffige saker. "Vindusshoppe" på nettet, få inspirasjon og handle utstyr.

Det finnes mange fine hageting av alle mulige slag og typer. Jeg liker de litt rustikke, upyntede og solide sakene. For eksempel er Hen and Hammock en fin butikk på nett med alskens fine saker. Hva med et sett med "stamper" og "priklepinne"?

Eller et lekkert lite verktøy som hjelper deg å lage dine egne stiklingpotter av avispapir? 

Nettbutikken "I Gros Hage" har også pottemakere i ulike størrelser, en praktisk opp-ned-tomat-potte som gjør at man ikke trenger å binde opp og det skal bli mindre griseri, sopp og sykdom. 

I Gros Hage finner man også lekre hageredskaper fra Burgon and Ball. Det er faktisk ikke så himla dyrt heller, disse lekkerhetene her er billigere enn Fiskars-greipene man får på Felleskjøpet. (Who woulda thunk it?) Ellers er det godt utvalg I Gros Hage på fuglekassefronten og på små og store redskaper. 

Jeg er på utkikk etter et pinnsvinhus. Jeg har nemlig pinnsvin i hagen og er veldig glad for det. De spiser snegler og er utrolig koselige dyr, der de tusler frem i skumringen for å jakte på de brune plantemorderne. Ulempen med å rydde opp i hagen er at jeg fjerner en del av de naturlige gjemmesteder for pinnsvinene. 

Solfang.no selger dette huset: 
I tillegg er det fullt mulig å drømme seg vekk blant de fine drivhusene de selger:

Hagehansker må man ha:
Disse er fra Garden Girl og koster 169,-. Jeg har noen utmerkete fra Rema 1000 som koster 20,-, men de er uten blonder og stas. 
En hatt kan være fint så man tar vare på huden og slipper å få sol i øynene:

En klassisk i strå fra Target


Eller denne fine fra Gudrun Sjøden.
Da mangler man strengt tatt bare en god rosesaks og et glass portvin, så er man klar for havestell!

For dem som skulle lure på hvordan man bruker en priklepinne: 

De avanserte bruker også en kateterlinjal med hull så de får helt nøyaktig planteavstand. 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar